Home HKL

woensdag 22 april 2015

Laren in de bezetting




Geboren in Laren in 1933 op het Oosterend uit ouders waarvan de vader aannemer was en de moeder dochter van een vooraanstaande agrariƫr uit Eemnes groeide ik op als de oudste van een tiental spruiten (een niet ongewoon aantal voor die tijd). Mijn gehele leven heb ik in Laren doorgebracht: kinderjaren, school, sport en veertig jaar als de eerste dierenarts van ons dorp
(eerst in een villa op de hoek Zevenend/St.Jansstraat op de plaats waar nu de SNS en Albert Heijn hun vestigingen hebben). Later praktiseerde ik op het Mauvezand en in de voormalige protestantse kleuterschool. Daarna in het AMVJ-gebouw op Torenlaan 27, waar nu mijn zoon de werkzaamheden voortzet.

door Bert Snelder

Lees het complete artikel in Kwartaalbericht 132...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten