Home HKL

woensdag 15 april 2015

Wim Keizer stelt zich voor

Toen John de Mulder vroeg of ik mee wil doen aan het redactiewerk van het Kwartaalbericht, heb ik “ja” gezegd. Het lijkt me leuk naast m’n andere journalistieke bezigheden ook bijdragen te leveren aan deze uitgave. Hoewel ik niet in Laren woon, kom ik er graag. We hebben er vrienden en mijn vrouw, Nelly Brand, heeft er jarenlang gewoond. Zij werkte tot haar pensioen (2013) voor de Bibliotheek Huizen-Laren-Blaricum, niet alleen in Huizen, maar ook in Laren.
Zelf heb ik tot m’n pensioen in 2014 ook gewerkt in het openbare bibliotheekwerk. Formeel was ik in dienst van de provinciale serviceorganisatie ProBiblio, maar ik was “gedetacheerd” als secretaris van drie stichtingen (voor de belangenbehartiging van bibliotheken in Noord- en Zuid-Holland en de provinciale serviceorganisaties).
Ik ben in 1949 geboren in Dalfsen (en lees het blad van de Historische Kring Dalfsen). Na sinds 1970 zeven jaar gewerkt te hebben als journalist (Zwolse Courant en Noordhollands Dagblad) besloot ik over te stappen naar het openbare bibliotheekwerk. Ik werd meteen ook redactioneel medewerker van het vakblad Bibliotheek & Samenleving en zijn opvolger Bibliotheekblad. Dat ben ik tot de dag van vandaag gebleven, nu voornamelijk schrijvend voor de website (www.bibliotheekblad.nl).

In 2004 is m’n vrouw, AndrĂ©e van Bilderbeek, plotseling overleden. Nieuwe liefde voerde mij vanuit Alkmaar naar het Gooi, waar makelaar De Mulder Nelly en mij hielp een huis te vinden. Het werd toevallig Huizen, aan de zuidkant, dichtbij het mooie fietspad naar Laren langs de Tafelberg.
Het openbare bibliotheekwerk is eigenlijk met ongeveer 7000 werknemers, van wie ik er velen via m’n schrijfwerk ken, een klein dorp. Via hetzelfde soort werk hoop ik nu ook Laren en de regio beter te leren kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten